Artiest Faralda Takkenberg bedacht in 2018 de naam My Resin voor haar eigen bedrijf. Met haar bedrijf maakt en verkoopt ze unieke meubels en woonaccessoires gemaakt van epoxy resin.
Echter, na een jaar ontstond het volgende probleem: Wanneer Faralda op beurzen en online haar werk presenteerde, dacht men in veel gevallen dat Faralda enkel een verkoper was i.p.v. de artiest én verkoper. Hierdoor liep Faralda veel gesprekken, potentiële samenwerkingen en zelfs klanten mis.
Daarnaast was Faralda op zoek naar een manier om haar merk en producten meer op te laten vallen op haar website en social media kanalen. Echter, wist zij niet hoe en dus benaderde ze ons met de volgende vraag:
"Kunnen jullie mijn merk persoonlijker positioneren en de huisstijl professionaliseren zodat het merk goed voor de dag komt en er geen twijfel meer is over wie de artiest achter het merk is?"
My Resin
2021
Doelgroepprofielen, merkfundament & positionering, merkverhaal, actieplan, logo & huisstijl, stijlgids en huisstijl-uitingen
Thom Peet (merkstrategie en design), Maarten de Vries (merkstrategie en design) en Bo Borkus (fotografie)
Na een goed gesprek en een grondige analyse van haar merk ontdekten we gauw een aantal aandachtspunten en problemen. Aan de hand van deze punten hebben we samen met de Faralda een plan gemaakt om haar merk helemaal helder te maken. Dit plan bestond uit de volgende onderdelen:
De eerste sessie trapten we af met een heerlijk stuk appeltaart en een branding canvas. Door het branding canvas in te vullen en doelgroep profielen te maken kregen we meer duidelijkheid over Faralda’s merk en haar doelgroep(en). Tijdens het invullen kwamen begonnen ook de eerste creatieve ideeën voor de nieuwe huisstijl en de verbale identiteit op te borrelen.
Door eerst duidelijke doelgroep profielen te maken werd het schrijven van een inspirerend merkverhaal en duidelijk messaging (communicatie/teksten) een stuk gemakkelijker. Met de merkessentie: ‘Personalize Your Home’ in gedachten schreven we een prachtig merk verhaal over het manifesteren van je identiteit in je huis. Om de messaging van My Resin helder te maken hebben we een speciaal document met sterke headers en basisteksten geschreven.
Tijdens de merkstrategie sessies bespraken wij de korte- en lange termijn doelen van Faralda. Met deze informatie en de informatie uit de eerdere sessies hebben we een helder actieplan gemaakt voor het merk. Met dit actieplan kreeg Faralda een helder beeld van wat er moest gebeuren en wanneer dit moest gebeuren. Om Faralda verder bij te staan hebben we afgesproken om gedurende een half jaar, elke maand 2 uur samen te komen voor een coaching sessie. In deze sessies bekijken we de vooruitgang in het behalen van alle doelen en kijken we naar problemen en obstakels. Tot slot actualiseren we het actieplan voor de volgende maand.
Voor het volgende hoofdstuk ‘Huisstijl ontwikkeling’ zijn we aan de hand van de nieuwe visuele identiteit naar zoveel mogelijk inspiratiebeelden gaan zoeken. Met dit materiaal hebben we vervolgens drie verschillende moodboards gemaakt. Deze moodboards hebben we vervolgens omgezet naar 3 stylescapes om zo een goed beeld te krijgen hoe de verschillende stijlen functioneren.
Elke stylescape benadrukte specifieke onderdelen van haar merkfundament en bevatte specifieke stijl elementen, een logo richting, kleurenpalet, texturen, beelden, vormen, etc. Nadat Faralda een keuze had gemaakt voor haar favoriete stylescape zijn we aan de slag gegaan om deze om te zetten naar een compleet huisstijlhandboek. In dit handboek hebben we alle design elementen en uitingen verder doorontwikkeld en samengevat.
Tot slot hebben we voor Faralda een mooi pakket gemaakt met kant-en-klare huisstijl uitingen die tijdens en na de brand launch ingezet konden worden voor haar website, social media kanalen en marketing doelen.
BrandBros heeft mijn merk van a tot z helder gemaakt. Tijdens de strategie sessies voel je de passie voor het vak. De heren hebben veel kennis, werken snel en er is een duidelijk plan.
Faralda Takkenberg
My Resin
Een duidelijk merkverhaal en heldere messaging
Door de doelgroepen duidelijk in kaart te hebben gebracht, wist Faralda precies wie ze moest bereiken! Hierdoor is het nu makkelijker om resultaatgerichte off- en online communicatie te bedenken en uit te zetten. 💬
Een herkenbare huisstijl met Faralda in het midden
De herkenbaarheid van het merk is vergroot door gebruik te maken van unieke vormen en kleuren. Daarnaast staat nu niet alleen de kunst centraal in de huisstijl maar ook de artiest, Faralda Takkenberg. 🎨
Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang elk kwartaal interessante content over merken en meer! 🔥