Mensgericht bouwen voor échte impact

DID
Een gerichte brand upgrade voor DID met een toekomstbestendige website en een opvallende launchcampagne.
DID Meesterschap in een nieuw jasje!

De uitdaging

DID is een ervaren ontwikkelaar met een sterke naam in de sector. De organisatie bouwt al jaren aan duurzame, vitale en leefbare gebieden. De basis van het merk stond stevig, maar de uitstraling kon moderner, consistenter en mensgerichter.

De identiteit voelde soms technisch en compact, en in de communicatie ontbrak een duidelijk, gedeeld verhaal. De website was verouderd, de beeldtaal niet eenduidig en intern werd het merk op verschillende manieren toegepast.

Kort gezegd: het merk klopte, maar vertelde nog niet het hele verhaal van wie DID vandaag is, en waar het naartoe groeit.

Aan ons de mooie taak om het merk aan te scherpen met respect voor het bestaande fundament en DID te voorzien van een herkenbare, warme en professionele uitstraling en dit zowel visueel, strategisch en digitaal te manifesteren.

Aan de slag

We startten met een serie merk- en sparringsessies waarin we samen met het team het hart van DID opnieuw in kaart brachten. Wat typeert de organisatie? Wat maakt DID anders? En welke belofte doet het merk aan partners en bewoners?

Hieruit ontstond een aangescherpt merkverhaal dat draait om meesterschap, mensgerichtheid en verantwoordelijkheid. Een verhaal dat past bij de manier waarop DID werkt: zorgvuldig, betrokken en met oog voor kwaliteit.

Het reduceren van de merkessentie naar een helder en toepasbaar verhaal gaf richting aan alle communicatiemiddelen.

De volgende stap was het moderniseren van de visuele identiteit. Geen totale rebranding, maar een gerichte upgrade die het merk opener, rustiger en professioneler maakt.

We brachten balans aan in typografie, ontwikkelden een flexibel lijnensysteem en introduceerden ondersteunende kleuren die warmte toevoegen aan het bestaande DID-rood. Ook de kenmerkende D-vorm kreeg een structurele rol binnen de vormtaal.

De vernieuwde visuele identiteit is modern, helder en flexibel, met een centrale rol voor de karakteristieke D-vorm.

Ook digitale communicatie kreeg een update. Van LinkedIn tot projectpresentaties: overal zorgen duidelijke kaders, consistente typografie en rustige layouts voor herkenbaarheid en professionaliteit.

Het LinkedIn-profiel van DID kreeg een frisse, consistente visuele stijl waarmee het merk sterker naar voren komt.

Met de vernieuwde identiteit werkten we toe naar een compleet nieuwe website. We startten met wireframes waarin we nadachten over de ideale flow voor bezoekers: helder projectoverzicht, een krachtig “Over DID”-verhaal en een modulair systeem dat het team flexibel kan vullen.

Het ontwerp is ruim, rustig en mensgericht. Fotografie speelt een grotere rol en de interface voelt modern maar ingetogen. De website is volledig gebouwd in Webflow, met flexibele CMS-onderdelen.

De nieuwe Webflow-website combineert rust en overzicht met soepele navigatie en sterke visuele storytelling.

Om het merk intern én extern makkelijk schaalbaar te maken, ontwikkelden we een compleet templatesysteem. Van presentaties tot offertes en documenten: alles sluit nu naadloos aan op de vernieuwde visuele identiteit.

Het DID-team werkt nu met een professioneel templatesysteem waarmee alle communicatie consistent blijft.

Om de menselijkheid van DID nog sterker naar voren te brengen, begeleidden we een fotoshoot met focus op samenwerking, vakmanschap en betrokkenheid. We legden momenten vast op kantoor, tijdens overleggen en in contact met bewoners.

De nieuwe bedrijfsfotografie die we samen met fotograaf Maarten van der Wal hebben gemaakt, laat de mensgerichte aanpak van DID zien: warm, oprecht en professioneel.

Tot slot hielpen we DID met een sterke, compacte launchcampagne. Van social visuals tot webintroducerende elementen: een duidelijke aankondiging dat het merk is vernieuwd, maar herkenbaar blijft.

De visuele identiteit komt ook fysiek tot leven op bouwdoeken, borden en signing rondom projecten.

En natuurlijk mochten de beachflags niet ontbreken. Deze mobiele dragers worden vaak ingezet bij events, locaties en projectmomenten, en vormen daarmee een belangrijke zichtbare merkdrager. Met de vernieuwde stijl zijn de beachflags een krachtig, helder en opvallend element geworden.

De nieuwe beachflags zorgen voor een opvallende en herkenbare aanwezigheid op locatie.

Door strategie, design, website, fotografie en templates samen te brengen, hebben we van DID een merk gemaakt dat krachtiger, consistenter en toekomstbestendig is. Een organisatie met een herkenbare en professionele uitstraling voor gemeenten, partners, bewoners én nieuwe collega’s.

De launchcampagne introduceert het vernieuwde DID op een krachtige en toegankelijke manier.

Alles bij elkaar: een merk dat klaar is voor de volgende fase van groei, maar stevig verankerd blijft in de waarden waar DID altijd voor heeft gestaan.

Een positieve klantreview

Yellow star shapeYellow star shapeYellow star shapeYellow star shapeYellow star shape

DID

Behaalde resultaten

Een spraakmakende livegang

De livegang van DID werd ondersteund door een campagne die bezoekers verleidde om meer te ontdekken, waardoor de merkbeleving direct tastbaar werd.

Een merk dat blijft hangen

We hebben de kern van DID versterkt en doorgevoerd in elk visueel en tekstueel aspect. Zo ontstaat een merk dat direct opvalt en blijft hangen bij de doelgroep.

Heb je een uitdaging?

BrandBros white rotating stampYellow triangle shape
Door op "Accepteren" te klikken, ga je akkoord met het opslaan van cookies op jouw apparaat om deze website te verbeteren, het gebruik te analyseren en te helpen bij onze marketing. Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie.