Nu bezig met
Creatieve marketing om zonwering in de spotlight te zetten - Sun Eclipse
Met een rebranding en nieuwe website naar de toekomst - Mobiliteitsbaas
Van 1973 naar nu met een aangescherpte huisstijl en nieuwe website - AORC
Nóg dichter bij de kern: de volgende iteratie op ons eigen merk - BrandBros
Een flowend nieuw merk: Admin voor de makers van nu - Flow&Co
Creatieve marketing om zonwering in de spotlight te zetten - Sun Eclipse
Met een rebranding en nieuwe website naar de toekomst - Mobiliteitsbaas
Van 1973 naar nu met een aangescherpte huisstijl en nieuwe website - AORC
Nóg dichter bij de kern: de volgende iteratie op ons eigen merk - BrandBros
Een flowend nieuw merk: Admin voor de makers van nu - Flow&Co

Stijlvol en culinair genieten in Blaricum

De Goede Gooier
Ontdek hoe we Restaurant de Goede Gooier’s huisstijl en website vernieuwden met een inspirerend design, om nieuwe gasten mee aan te trekken en te groeien.
De Goede Gooier nieuwe huisstijl en website

De uitdaging

Restaurant de Goede Gooier heeft de afgelopen jaren een uitstekende reputatie opgebouwd in ‘t Gooi. Met hun fantastische locatie aan de Blaricummerheide en hoogwaardige gerechten weten ze dan ook talloze bezoekers, fietsers en wandelaars aan te trekken. Desondanks slaagt het restaurant er nauwelijks in om nieuwe klanten aan te trekken, voornamelijk vanwege hun website.

Doordat de website er erg verouderd uitzag en de USP’s onvoldoende werden benadrukt, merkten de eigenaren dat veel bezoekers van de website uiteindelijk geen reservering plaatsen.

Aan ons dus de vraag:

“Kunnen jullie de stijl van Restaurant de Goede Gooier updaten en moderniseren zodat het weer bij ons huidige restaurant past en nieuwe gasten aantrekt?”

Aan de slag

Toen wij aankwamen bij het restaurant, viel onze mond open. Het zonnig terras aan de Blaricummerheide met het omliggende bosgebied is namelijk echt een pareltje om te zien! Om daaraan te lunchen of dineren, is een overduidelijke USP die in de communicatie veel aandacht verdient en helaas nu niet krijgt.

Het idee

Omdat het restaurant al heel erg bekend is onder de lokale bewoners en het restaurant al goed gevuld zit met vaste klanten. Is het ons idee om de website meer inspirerend te maken. Inspirerend voor JUIST de nieuwe bezoekers die nog niet van deze geweldige locatie afweten. Door de locatie een hoofdrol te laten spelen en dit aan te vullen met de gerechten en brede keus aan wijn, ontstaat er een hele mooie storytelling die nieuwe kijkers wel moet overtuigen.

De Blaricummerheide is het visitekaartje

De uitvoering

Omdat de gehele stijl en website zeer verouderd waren, hebben we besloten om de huisstijl een flinke update te geven. Dit hebben wij gedaan aan de hand van een stijlonderzoek, het maken van stylescapes en het uiteindelijk presenteren van een nieuwe stijl + logo.

De nieuwe stijl oogt weer modern, past bij de kleuren van het restaurant en speelt perfect in op de kernwaarden (authentiek, natuurlijk, uitnodigend en huiselijk) van het restaurant door middel van kleurgebruik, typografie, beeld en illustraties. 

De stijlgids vat alle regels van de huisstijl samen in een overzichtelijk format

Na het opmaken van de stijl en stijlgids zijn wij begonnen met het uitdenken van de website. Omdat we met de website willen inspireren, hebben wij gekozen voor een verhalende website. De verhalende website neemt je mee door een logische flow die je steeds nieuwsgieriger maakt naar de locatie en het restaurant. Met de uiteindelijke bedoeling, het aanklikken van die welbekende knop: reserveren.

Bekijk de complete website van Restaurant de Goede Gooier op: degoedegooier.nl

Een positieve klantreview

Thom en Maarten zijn tot het uiterste gegaan om de stijl van De Goede Gooier authentiek en luxueus te maken. Met de nieuwe website gaan we zeker weten hoge ogen gooien. Chapeau!

Yellow star shapeYellow star shapeYellow star shapeYellow star shapeYellow star shape

Fabrice Patay

De Goede Gooier

Behaalde resultaten

De reserveringen pagina is een succes!

Sinds de lancering van de nieuwe website, navigeerden maar liefst 27,7% van alle bezoekers, na de homepage en de menukaart te hebben bekeken, door naar de reserveringen pagina. 🤘

Groei in organisch bereik en bezoekers

Door een duidelijke structuur, sterke webteksten, een prachtige huisstijl en goede SEO werd de website in de eerste maand door meer dan 4000 bezoekers bezocht via Google. Wow! 😲

Heb je een uitdaging?

BrandBros white rotating stampYellow triangle shape
Door op "Accepteren" te klikken, ga je akkoord met het opslaan van cookies op jouw apparaat om deze website te verbeteren, het gebruik te analyseren en te helpen bij onze marketing. Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie.