Restaurant de Goede Gooier heeft de afgelopen jaren een uitstekende reputatie opgebouwd in ‘t Gooi. Met hun fantastische locatie aan de Blaricummerheide en hoogwaardige gerechten weten ze dan ook talloze bezoekers, fietsers en wandelaars aan te trekken. Desondanks slaagt het restaurant er nauwelijks in om nieuwe klanten aan te trekken, voornamelijk vanwege hun website.
Doordat de website er erg verouderd uitzag en de USP’s onvoldoende werden benadrukt, merkten de eigenaren dat veel bezoekers van de website uiteindelijk geen reservering plaatsen.
Aan ons dus de vraag:
“Kunnen jullie de stijl van Restaurant de Goede Gooier updaten en moderniseren zodat het weer bij ons huidige restaurant past en nieuwe gasten aantrekt?”
Toen wij aankwamen bij het restaurant, viel onze mond open. Het zonnig terras aan de Blaricummerheide met het omliggende bosgebied is namelijk echt een pareltje om te zien! Om daaraan te lunchen of dineren, is een overduidelijke USP die in de communicatie veel aandacht verdient en helaas nu niet krijgt.
Omdat het restaurant al heel erg bekend is onder de lokale bewoners en het restaurant al goed gevuld zit met vaste klanten. Is het ons idee om de website meer inspirerend te maken. Inspirerend voor JUIST de nieuwe bezoekers die nog niet van deze geweldige locatie afweten. Door de locatie een hoofdrol te laten spelen en dit aan te vullen met de gerechten en brede keus aan wijn, ontstaat er een hele mooie storytelling die nieuwe kijkers wel moet overtuigen.
Omdat de gehele stijl en website zeer verouderd waren, hebben we besloten om de huisstijl een flinke update te geven. Dit hebben wij gedaan aan de hand van een stijlonderzoek, het maken van stylescapes en het uiteindelijk presenteren van een nieuwe stijl + logo.
De nieuwe stijl oogt weer modern, past bij de kleuren van het restaurant en speelt perfect in op de kernwaarden (authentiek, natuurlijk, uitnodigend en huiselijk) van het restaurant door middel van kleurgebruik, typografie, beeld en illustraties.
Na het opmaken van de stijl en stijlgids zijn wij begonnen met het uitdenken van de website. Omdat we met de website willen inspireren, hebben wij gekozen voor een verhalende website. De verhalende website neemt je mee door een logische flow die je steeds nieuwsgieriger maakt naar de locatie en het restaurant. Met de uiteindelijke bedoeling, het aanklikken van die welbekende knop: reserveren.
Bekijk de complete website van Restaurant de Goede Gooier op: degoedegooier.nl
Thom en Maarten zijn tot het uiterste gegaan om de stijl van De Goede Gooier authentiek en luxueus te maken. Met de nieuwe website gaan we zeker weten hoge ogen gooien. Chapeau!
Fabrice Patay
De Goede Gooier
De reserveringen pagina is een succes!
Groei in organisch bereik en bezoekers