Met haar bedrijf Happiness Digger zet Andreea Pap geluk en welzijn centraal. Andreea zet zich in om geluk simpel en begrijpbaar te maken zodat zoveel mogelijk mensen aan hun geluk kunnen werken. Dit doet ze o.a. met interactieve workshops en zelf ontwikkelde tools. Met de insteek om geluk en welzijn simpel te maken kwam Andreea bij ons met de vraag of we haar konden helpen meer op te vallen en een overtuigende website te ontwikkelen.
"Ik zoek een manier om Happiness Digger boven het maaiveld uit te laten steken. Kunnen jullie me daarmee helpen?"
Voordat we aan de slag gingen met de realisatie van verschillende communicatie uitingen voerden we een merkanalyse uit om te kijken welke reputatie het merk al had, waar we het merk konden versterken en waar we de meeste groei konden behalen.Â
Uit onze analyse kwam naar voren dat er nog geen duidelijke merkstrategie gehanteerd werd. Zo was er nog geen duidelijk beeld van de doelgroep en ontbrak er een duidelijke merkpositionering.
Om het merk helder te krijgen organiseerden we een aantal merkstrategie sessies. In deze sessies probeerden we grip te krijgen op de merkwaardes, missie, visie, merkbeloftes, doelgroepen en concurrentie van Happiness Digger. Op basis van deze gegevens konden we het nieuwe merk op een unieke manier positioneren.
Na een aantal sessies werd de merkessentie van Happiness Digger ook steeds duidelijker. De essentie hebben we als volgt beschreven: Create happiness, one easy step at a time. Deze zin geeft perfect weer wat het merk doet en waarvoor het staat, namelijk: Door geluk en welzijn begrijpbaar en uitvoerbaar te maken, wordt het voor iedereen gemakkelijker om zijn eigen geluk te creëren.
Het was uiterst belangrijk voor Happiness Digger om de saaie dagelijkse routines, HR programma’s en cursussen te verbreken met een stijl waar iedereen vrolijk van werd. Om die reden hebben wij uiteindelijk gekozen voor een vrolijke, speelse uitstraling die de concurrentie buitenspel zet.
Die speelse uitstraling wordt met name gecreëerd door het verfrissende en contrasterende kleurenpallet, de speelse brand assets en de unieke vormentaal in zowel kleurkaders als typografie.
Door deze huisstijl toe te passen op alle communicatie uitingen van Happiness Digger, denk aan: Presentaties, beurzen, visitekaartjes, website en beursmaterialen zorgen wij ervoor dat het merk altijd consistent naar buiten wordt gebracht (en daar worden wij HAPPY van).
Nu de merkstrategie en huisstijl vorm hebben gekregen werd het tijd om aan de website van Happiness Digger te werken. Allereerst hebben we uitgevogeld wat het doel van de website was. Het hoofddoel van de website was een overzicht geven van alle workshops en bezoekers naar een aankoop of contactmoment met Andreea sturen. Door een sterke primaire, secundaire en support flow uit te denken zorgen we ervoor dat de conversie kans van klanten die dit traject afleggen zo hoog mogelijk is.
Met een sterke website flow en een complete wireframe van de website in de 'pocket' konden we aan de slag om de website te bouwen in Webflow. Allereerst hebben we alle pagina's gebouwd en responsive gemaakt. Op die manier werkt de website zowel op een laptop als een mobiele telefoon. De tweede stap was om het CMSÂ systeem te bouwen voor artikelen, reviews, workshops en uiteraard een website. Met dit CMSÂ systeem kan Andreea geheel zelfstandig artikelen, workshops of producten toevoegen aan haar website. Tot slot hebben we lichte animaties toegevoegd om de website dynamisch en levend aan te laten voelen.
BrandBros heeft mijn merk 100% helder gemaakt, een prachtige huisstijl en een nieuwe website ontwikkeld en me ondersteund met SUPER veel passie en creativiteit.
Andreea Pap
Happiness Digger
Een overtuigende website met sterke content
Een heldere en unieke merkbeleving