Sun Eclipse heeft een uniek product, namelijk: zonwering. Maar wat maakt deze zonwering nou zo uniek? Nou! Deze zonwering is gemakkelijk te installeren met zuignappen en houdt ook nog eens 95% van de hitte buitenshuis. Een mooie duurzame, flexibele oplossing dus!
Sun Eclipse klopte bij ons aan met de vraag om een nieuwe online campagne te bedenken en uit te voeren voor het jaar 2023. Hierin moest een nieuwe doelgroep aangetrokken worden en geïnteresseerd raken in het product/merk.
Onze uitdaging? Het creëren van een sterke online campagne die alle voordelen van het product duidelijk vertaalt naar de nieuwe doelgroep.
Na een grondig onderzoek naar de beweegredenen van de doelgroep en de USP’s van het product kwamen wij samen met Medianauts op het volgende concept: Het overdrijven van de hitte.
Met dit concept tackelen we alle belangrijke elementen, zoals de identificatie met de doelgroep, de USP’s van het product en het aantrekken en behouden van de kijker zijn aandacht met een kleine tint humor.
Na een brainstorm met de online marketeer kwamen wij met het idee om verschillende banners te maken maar ook om video een belangrijke rol te laten spelen.
De video hebben wij uiteindelijk samen met Medianauts en onder regie van Bram Koopman uitgewerkt (zie hieronder de 15sec variant van de commercial).
Op beeld? De acteur Bert Hana die uitstekend de hitte heeft weergegeven zonder een woord te zeggen. Uiteraard ondersteund met aardig wat attributen die het overdrijven van de hitte nog extra body gaven, zoals: stromend zweet, uitgedroogde planten en uiteraard onze huisgemaakte sauna.
Niet heel onbelangrijk! Stond actrice en model Elsemiek Hoevens tijdens het schieten van de video voor de fotolens van Jean Haasbroek. De foto’s die hiervoor zijn geschoten, zijn uiteindelijk gebruikt voor de online banners en de website van Sun Eclipse.
Na de draaidag hebben wij samen met Team Nijhuis de online banners en video’s afgerond en kon de campagne LIVE! Benieuwd naar het resultaat, lees hieronder verder.
Bram van Kooij
Sun Eclipse