Met veel passie hebben de twee founders van ACmmetri een high-end kledinglijn voor Oost-Afrika ontworpen. De bedoeling was dat deze unieke en vernieuwende kledinglijn tussen 2022 - 2023 geproduceerd en gepresenteerd zou worden. Helaas had het merk nog geen huisstijl en website en daarom klopten de founders bij ons aan met de vraag:
"Kunnen jullie een visuele identiteit uitdenken voor ons merk en een website/webshop voor ACmmetri ontwerpen?"
In de eerste meeting presenteerden de twee founders alle informatie die beschikbaar was van het merk. Met een aantal kritische vragen konden wij snel achterhalen welke essentiële informatie nog miste en wat de ‘scope’ van het project ging worden.
Na ons eerste gesprek zijn we samen met de founders het volgende traject gestart:
Aan de hand van een grondig stijlonderzoek verzamelden we verschillende inspiratiemateriaal zoals: beelden, teksten, vormen en kleuren. Deze elementen presenteerden we in een moodboard met een ons plan voor de ontwikkeling van de stijl.*
Na de presentatie van stijl gaven de founders ons een nieuwe uitdaging: Zij waren namelijk op zoek naar een element/verhaal dat een klein deel van het publiek zou kunnen uitdagen met geheime boodschappen in verschillende communicatie uitingen. En zo kwamen wij - na een kleine brainstorm met de founders - op het idee om Morse code hiervoor te gebruiken.
Via morse-code kan het merk geheime berichten, grapjes en zelfs win-acties verstoppen in haar communicatie uitingen en de bezoeker uitnodigen op een waar avontuur. Naast dat dit een geweldige manier was om het publiek uit te dagen om op verkenning uit te gaan, zijn de stijlelementen van Morse code uitstekend in te zetten voor de huisstijl en het asymmetrische karakter van het merk. Zo vormden de cirkels, vierkanten en rechthoeken interessante lay-outs en kaders om mee te spelen.
Al de bovenstaande ideeën, elementen, vormen, kleuren en lay-outs hebben we vervolgens mooi samengevat in een stijlgids.
Na het presenteren van een duidelijke navigatiestructuur konden we beginnen met het uitdenken van de website. Zo hebben wij een schets gemaakt van de homepage zodat de founders van ACmmetri een duidelijk beeld kregen van hoe de website eruit zou kunnen zien. Na goedkeuring van deze schets kon het ontwikkelen van de website beginnen.
Na een paar weken hard werken was de website klaar en konden we deze met trots ‘live’ zetten. NICE!* 👍
* Deze design zijn gevuld met tijdelijke beelden en teksten. De uiteindelijke beelden en teksten krijgen een update zodra de volledige kledinglijn geproduceerd is.
De bro’s hebben een unieke huisstijl gecreëerd die 100% past bij onze doelen en overtroffen al onze verwachtingen met een strakke webshop. SUPER bedankt Thom en Maarten!
Austin Kitololo
ACmmetri
Een volledige responsive website met webshop
Een unieke huisstijl met asymmetrische vormen