Nu bezig met
Een feestelijke kerstcampagne Happiness Digger
Een website met spetterende visuele storytelling MOYU
Een nieuwe website voor hét WOZ-bureau van Nederland HNWB
Speelse workshop templates Happiness Digger
Een branding update en nieuwe website IPknowledge
Een feestelijke kerstcampagne Happiness Digger
Een website met spetterende visuele storytelling MOYU
Een nieuwe website voor hét WOZ-bureau van Nederland HNWB
Speelse workshop templates Happiness Digger
Een branding update en nieuwe website IPknowledge

Sun Eclipse

Een campagne waar je heet van wordt! 🥵

De uitdaging

Sun Eclipse heeft een uniek product, namelijk: zonwering. Maar wat maakt deze zonwering nou zo uniek? Nou! Deze zonwering is gemakkelijk te installeren met zuignappen en houdt ook nog eens 95% van de hitte buitenshuis. Een mooie duurzame, flexibele oplossing dus!

Sun Eclipse klopte bij ons aan met de vraag om een nieuwe online campagne te bedenken en uit te voeren voor het jaar 2023. Hierin moest een nieuwe doelgroep aangetrokken worden en geïnteresseerd raken in het product/merk.

Onze uitdaging? Het creëren van een sterke online campagne die alle voordelen van het product duidelijk vertaalt naar de nieuwe doelgroep.

Project details

Klant

Sun Eclipse

Jaar

2023

Wat hebben we gedaan?

Concepting, videoproductie, graphic design, online campagne (SEA) en project management

Het dreamteam

Medianauts, Bram Koopman, Jean Haasbroek fotografie en Team Nijhuis

Aan de slag

Het idee

Na een grondig onderzoek naar de beweegredenen van de doelgroep en de USP’s van het product kwamen wij samen met Medianauts op het volgende concept: Het overdrijven van de hitte.

Met dit concept tackelen we alle belangrijke elementen, zoals de identificatie met de doelgroep, de USP’s van het product en het aantrekken en behouden van de kijker zijn aandacht met een kleine tint humor.

Thuiswerken in de zomer, tijdens een hittegolf...

De uitvoering

Na een brainstorm met de online marketeer kwamen wij met het idee om verschillende banners te maken maar ook om video een belangrijke rol te laten spelen. 

De video hebben wij uiteindelijk samen met Medianauts en onder regie van Bram Koopman uitgewerkt (zie hieronder de 15sec variant van de commercial).

Op beeld? De acteur Bert Hana die uitstekend de hitte heeft weergegeven zonder een woord te zeggen. Uiteraard ondersteund met aardig wat attributen die het overdrijven van de hitte nog extra body gaven, zoals: stromend zweet, uitgedroogde planten en uiteraard onze huisgemaakte sauna.

Niet heel onbelangrijk! Stond actrice en model Elsemiek Hoevens tijdens het schieten van de video voor de fotolens van Jean Haasbroek. De foto’s die hiervoor zijn geschoten, zijn uiteindelijk gebruikt voor de online banners en de website van Sun Eclipse.

Met de zonwering van Sun Eclipse is elke kamer in de zomer koel en comfortabel.

Na de draaidag hebben wij samen met Team Nijhuis de online banners en video’s afgerond en kon de campagne LIVE! Benieuwd naar het resultaat, lees hieronder verder.

De fotografie werd gebruikt voor banners met verschillende formaten en talen.

Bram Kooijman

Sun Eclipse

Resultaten die we hebben behaald

Heb je een uitdaging?

Certified branding facilitators

Door op "Accepteren" te klikken, ga je akkoord met het opslaan van cookies op jouw apparaat om deze website te verbeteren, het gebruik te analyseren en te helpen bij onze marketing. Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie.
Cookies