Nu bezig met
Een feestelijke kerstcampagne Happiness Digger
Een website met spetterende visuele storytelling MOYU
Een nieuwe website voor hét WOZ-bureau van Nederland HNWB
Speelse workshop templates Happiness Digger
Een branding update en nieuwe website IPknowledge
Een feestelijke kerstcampagne Happiness Digger
Een website met spetterende visuele storytelling MOYU
Een nieuwe website voor hét WOZ-bureau van Nederland HNWB
Speelse workshop templates Happiness Digger
Een branding update en nieuwe website IPknowledge

BrandLoyalty

Een gezellige winter loyalty campagne ❄️

De uitdaging

BrandLoyalty is een marktleider op het gebied van loyalty campagnes voor de retail industrie. Door met merken zoals Disney, Marvel, Star Wars, Jamie Oliver samen te werken maakt BrandLoyalty de meest spraakmakende loyalty campagnes.

Echter, door het succes is er veel werk. Één van de projecten op het bureau van BrandLoyalty was een loyalty campagne voor de Sloveense supermarkt keten Mercator. Aan ons de vraag:

"Kunnen jullie ons helpen met het ontwikkelen, designen en uitwerken van een loyalty campagne met een gezellig winterthema?"

Kunnen we dat? Jazeker!

Project details

Klant

BrandLoyalty

Jaar

2021

Wat hebben we gedaan?

Concept ontwikkeling, art direction en creatief ontwerp

Het dreamteam

Thom Peet en Maarten de Vries

Aan de slag

Het project startte met een briefing met het projectteam van BrandLoyalty. Het idee was om een winterdorpje met vouwbare huisjes, voertuigen en karakters te ontwikkelen. Deze 'buildables' konden vervolgens op een playing field worden geplaatst. Door boodschappen te doen konden klanten het hele Little Village winterdorpje bij elkaar sparen. Speciaal voor haar Sloveense klanten waren alle buildables in een typische Sloveense stijl ontwikkelend. Zo is er aandacht besteed Sloveense architectuur, traditionele huishoudelijke voorwerpen en meer. Alles om een écht gezellig Sloveens winterdorpje te kunnen bouwen.

24 buildables

In totaal hebben we 24 buildables ontworpen met elk een eigen Sloveense look-and-feel. De 24 buildables kwamen in allerlei smaken zoals: een delicatessen huisje, een marktkraampje, een kerstboom, een Coca-Cola truck en meer. Elke buildable had een met sneeuw bedekte buitenzijde en een gezellige binnenzijde waar vaak een open haard vrolijk brandde. De huisjes hadden ramen die konden worden uitgedrukt en een open onderkant. Op die manier konden de huisjes op het playing field worden geplaatst boven een lampje, waardoor het leek alsof er altijd iemand thuis was.

Een delicatessen buildable met originele Sloveense worsten en een locomotief

Jumbo Coca-Cola truck

Speciaal voor de promotie van de loyalty campagne hebben we ook een jumbo versie van de Coca-Cola truck ontwikkeld.

Een jumbo buildable van Coca-Cola voor de promotie van Little Village

Playing field

De basis voor elk Little Village winterdorpje is het 'playing field'. Daarop konden alle buildables worden geplaatst en verlicht met bijgeleverde LED-lampjes. Het playing field bevatte een treinspoor voor de locomotief buildable, een ijsbaan voor de karakters om op te schaatsen en meerdere open plekken om, geheel naar eigen inzicht, buildable te plaatsen.

Het playing field, bevatte gaten voor LED-lampjes om de huisjes mee te verlichten

Collectors box

Om een hele verzameling buildables, LED-lampjes en een playing field handig te bewaren hebben we een collectors box ontworpen. De collectors box bevatte speciale vakken waar alle 24 buildables in konden worden bewaard.

Een handige collectors box om het complete Little Village winterdorpje in te bewaren

Flowpacks

De buildables van Little Village werden verpakt in innovatieve 'flowpacks'. Deze flowpacks konden gemakkelijk opengescheurd worden en zijn ook nog eens een duurzamer alternatief dan traditionele verpakkingen.

Flowpacks waren de ideale verpakkingsvorm voor Little Village

We werken al langere tijd nauw samen met de mannen van BrandBros. Ze zijn creatief, werken snel en leveren werk van een hoog niveau. Wij zijn fan! 👍

Nick van Bladel

BrandLoyalty

Resultaten die we hebben behaald

Binnen twee weken was Little Village uitverkocht!

Doordat Little Village zo goed presteerde was Mercator gelijk verkocht voor een tweede versie van het gezellig winterdorpje ❄️

Veel goede reviews van de eindgebruikers

Na de lancering van Little Village verscheen er veel positieve social media content van eindgebruikers met hun winterdorpjes 👍

Heb je een uitdaging?

Certified branding facilitators

Door op "Accepteren" te klikken, ga je akkoord met het opslaan van cookies op jouw apparaat om deze website te verbeteren, het gebruik te analyseren en te helpen bij onze marketing. Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie.
Cookies