Little Village: Een gezellige winter loyalty campagne voor Mercator ❄️
BrandLoyalty is een marktleider op het gebied van loyalty campagnes voor de retail industrie. Door met merken zoals Disney, Marvel, Star Wars, Jamie Oliver samen te werken maakt BrandLoyalty de meest spraakmakende loyalty campagnes.
Echter, door het succes is er veel werk. Één van de projecten op het bureau van BrandLoyalty was een loyalty campagne voor de Sloveense supermarkt keten Mercator. Aan ons de vraag:
"Kunnen jullie ons helpen met het ontwikkelen, designen en uitwerken van een loyalty campagne met een gezellig winterthema?"
Kunnen we dat? Jazeker!
Het project startte met een briefing met het projectteam van BrandLoyalty. Het idee was om een winterdorpje met vouwbare huisjes, voertuigen en karakters te ontwikkelen. Deze 'buildables' konden vervolgens op een playing field worden geplaatst. Door boodschappen te doen konden klanten het hele Little Village winterdorpje bij elkaar sparen. Speciaal voor haar Sloveense klanten waren alle buildables in een typische Sloveense stijl ontwikkelend. Zo is er aandacht besteed Sloveense architectuur, traditionele huishoudelijke voorwerpen en meer. Alles om een écht gezellig Sloveens winterdorpje te kunnen bouwen.
In totaal hebben we 24 buildables ontworpen met elk een eigen Sloveense look-and-feel. De 24 buildables kwamen in allerlei smaken zoals: een delicatessen huisje, een marktkraampje, een kerstboom, een Coca-Cola truck en meer. Elke buildable had een met sneeuw bedekte buitenzijde en een gezellige binnenzijde waar vaak een open haard vrolijk brandde. De huisjes hadden ramen die konden worden uitgedrukt en een open onderkant. Op die manier konden de huisjes op het playing field worden geplaatst boven een lampje, waardoor het leek alsof er altijd iemand thuis was.
Speciaal voor de promotie van de loyalty campagne hebben we ook een jumbo versie van de Coca-Cola truck ontwikkeld.
De basis voor elk Little Village winterdorpje is het 'playing field'. Daarop konden alle buildables worden geplaatst en verlicht met bijgeleverde LED-lampjes. Het playing field bevatte een treinspoor voor de locomotief buildable, een ijsbaan voor de karakters om op te schaatsen en meerdere open plekken om, geheel naar eigen inzicht, buildable te plaatsen.
Om een hele verzameling buildables, LED-lampjes en een playing field handig te bewaren hebben we een collectors box ontworpen. De collectors box bevatte speciale vakken waar alle 24 buildables in konden worden bewaard.
De buildables van Little Village werden verpakt in innovatieve 'flowpacks'. Deze flowpacks konden gemakkelijk opengescheurd worden en zijn ook nog eens een duurzamer alternatief dan traditionele verpakkingen.
We werken al langere tijd nauw samen met de mannen van BrandBros. Ze zijn creatief, werken snel en leveren werk van een hoog niveau. Wij zijn fan! 👍
Nick van Bladel
BrandLoyalty
Binnen twee weken was Little Village uitverkocht!
Doordat Little Village zo goed presteerde was Mercator gelijk verkocht voor een tweede versie van het gezellig winterdorpje ❄️
Veel goede reviews van de eindgebruikers
Na de lancering van Little Village verscheen er veel positieve social media content van eindgebruikers met hun winterdorpjes 👍
Wat hebben we precies gedaan voor deze klant, met wie hebben we samengewerkt en welke tools hebben gebruikt? Goeie vraag! Speciaal voor jou hebben we alles voor je opgesomd! 📎
BrandLoyalty
2021
Creatieve ondersteuning
Thom Peet en Maarten de Vries
Concept ontwikkeling, art direction en creatief ontwerp
Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe InDesign en Microsoft Office
Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang elk kwartaal interessante content over merken en meer! 🔥