Een authentieke en luxe huisstijl en website voor hét restaurant aan de Blaricumse Heide. 🍽️
Restaurant de Goede Gooier heeft een unieke locatie aan de Blaricummerheide. Een locatie die dag in, dag uit veel bezoekers, fietsers en wandelaars trekt. Het restaurant hoeft dus ook weinig moeite te doen om lokale bezoekers aan te trekken. Echter, het aantrekken van nieuwe bezoekers (buiten Blaricum) bleek met de oude website erg problematisch. Zo was de stijl van de website oubollig, kwamen de USP’s bijna niet in beeld en stagneerde de reserveringen van nieuwe bezoekers. Aan ons dus de vraag:
"Kunnen jullie een moderne stijl en website creëren die bij ons huidige restaurant past en nieuwe gasten aantrekt?"
Tijdens de briefing kwamen we erachter dat de eigenaren niet tevreden waren met de huidige huisstijl, logo en website. Dit kwam mede omdat de doelgroep de stijl oubollig en gedateerd vond ogen. Dit is iets wat De Goede Gooier absoluut niet wilde uitstralen en dus werd het tijd om terug naar de tekentafel te gaan.
Tijdens een stijlonderzoek hebben we een aantal beelden, kleuren, lettertypes en vormen gekozen en samengevoegd tot één stijl. Om te weten of we op de goede weg zaten, hebben we deze stijl gepresenteerd aan een klein testpanel om te kijken wat voor soort associaties zij hadden. Verrassend genoeg lagen de associaties erg dicht bij de door ons gekozen kernwaarden namelijk: authentiek, natuurlijk, uitnodigend en huiselijk. Hierdoor kregen we bevestiging dat de stijl in de juiste richting zat en konden we de nieuwe stijl met succes presenteren aan de eigenaren van De Goede Gooier.
Na een akkoord te hebben gekregen op de nieuwe stijl gingen we direct aan de slag om een stijlgids te maken. In deze stijlgids beschreven wij duidelijke richtlijnen voor het creëren van off- en online content. Niet alleen was de stijlgids een hulpmiddel voor onszelf om consistente uitingen te maken maar ook voor toekomstige designers, creatieven of derde partijen.
Parallel aan het maken van de stijlgids werkten wij aan een nieuwe versie van het logo. Het oude logo was niet flexibel genoeg en ademde nog de oubolligheid van de oude huisstijl. En zo gingen we aan de slag om een aantal opties te schetsen voor een logo dat perfect aansloot op de huisstijl en zowel offline als online goed werkt.
Via Miro creëerden wij een wireframe voor een duidelijke website structuur en flow. Daarnaast hebben we deze wireframe gebruikt om aangescherpte webteksten te schrijven. Eenmaal klaar met de flow en de webteksten, zijn we direct aan de slag gegaan met het ontwerp van een website mockup in InDesign. Tijdens dit proces kwam de eerder gemaakte stijlgids perfect van pas, omdat we hierdoor minder hoefden te zoeken naar layouts en design elementen. Na een korte presentatie van de website mockup kregen we een akkoord en zijn we aan de slag gegaan om de hele website in Webflow te bouwen.
Het resultaat wat een professionele Webflow website die perfect aansloot op de merkwaarden van De Goede Gooier en geheel is ontworpen in de nieuwe stijl. Na het uploaden van de aangeleverde beelden en de door ons geschreven teksten, kon de website online worden gezet.
Bekijk de complete website van De Goede Gooier op degoedegooier.nl
Na de lancering werd al gauw duidelijk dat de nieuwe website van De Goede Gooier een succes was. Zo kreeg werd de website maandelijks bekroond met verschillende Google Analytics Awards voor hoge conversie, goede vindbaarheid en een groot organisch bereik. Missie geslaagd dus!
Thom en Maarten zijn tot het uiterste gegaan om de stijl van De Goede Gooier authentiek en luxueus te maken. Met de nieuwe website gaan we zeker weten hoge ogen gooien. Chapeau!
Fabrice Patay
Restaurant De Goede Gooier
Groei in aantal bezoekers door een nieuwe website
Door een duidelijke structuur, sterke webteksten, een prachtige huisstijl en goede SEO werd de website in de eerste maand door meer dan 4000 bezoekers bezocht via Google. Wow! 😲
Veel bezoekers naar de reserveringen pagina
Sinds de lancering van de nieuwe website, navigeerden maar liefst 27,7% van alle bezoekers, na de homepage en de menukaart te hebben bekeken, door naar de reserveringen pagina. 🤘
Wat hebben we precies gedaan voor deze klant, met wie hebben we samengewerkt en welke tools hebben gebruikt? Goeie vraag! Speciaal voor jou hebben we alles voor je opgesomd! 📎
Restaurant De Goede Gooier
2021
BrandDesign
Thom Peet (merkstrategie en design) en Maarten de Vries (merkstrategie en design)
Huisstijlontwikkeling, logo & huisstijl, stijlgids en website-ontwikkeling
Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe InDesign, Webflow, Miro en Google Docs
Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang elk kwartaal interessante content over merken en meer! 🔥