Een doorontwikkelde huisstijl + een professionele website + scherpe promotiematerialen = 250% groei 🌱
WOZwet.nl is een uniek bedrijf met een uniek product: WOZwet.nl helpt huisbezitters in Nederland 100% gratis bezwaar te maken tegen hun - waarschijnlijk te hoge - WOZ-waarde. Met een gemiddelde klantbeoordeling van 9.4 deed WOZwet.nl het al erg goed! Ondanks deze hoge score was er nog wel wat werk aan de winkel. Zo miste de huisstijl nog een uniek en herkenbaar element, oogde de huisstijl nog net iets te zakelijk en miste er een persoonlijke touch. Aan ons dus de vraag:
"Kunnen jullie mij helpen om de huisstijl van WOZwet.nl verder te professionaliseren en deze nieuwe stijl om te zetten naar een nieuwe website en een aantal marketing materialen?"
Na een korte merkanalyse namen we plaats aan de digitale tafel om alle problemen en uitdagingen van WOZwet.nl te bespreken. We stelden kritische vragen om de service, de doelgroep, de concurrentie, de positionering en het business model van WOZwet.nl zo helder mogelijk te krijgen. Na onze meeting stelden we een duidelijk plan op om van WOZwet.nl een nóg professioneler merk te maken. Ons plan bestond uit de volgende onderdelen:
Uit onze merkanalyse en eerste gesprek kwam naar voren dat de huisstijl van WOZwet.nl een uniek en herkenbaar element miste. Ook kon de huisstijl een persoonlijke en vriendelijke 'touch' gebruiken om minder zakelijk over te komen. Ons eerste voorstel was om een shoot te organiseren om collega's en een aantal klanten te fotograferen. Echter, vond de founder dit nog te vroeg. Hij wilde deze foto-shoot liever bewaren voor wanneer het team en het bedrijf verder uitgegroeid was. Na een stijlonderzoek viel ons oog op een design element dat de perfecte oplossing bleek te zijn, namelijk: vriendelijke 3D handjes. 👋
Waarom 3D handjes met gebaren? Simpel! Mensen gebruiken tijdens het praten vaak gebaren om hun boodschap meer context te geven of te versterken. Om de communicatie van WOZwet.nl op herkenbare wijze te versterken maken we dus gebruik van exact hetzelfde principe.
Met de nieuwe huisstijl in de 'pocket' werd het tijd om de 'handjes' uit de mouwen te steken om een compleet nieuwe website te maken. Ons startpunt was om de huidige website van WOZwet.nl te onderzoeken en te vergelijken met websites van concurrenten. Zijn er best practices uit de industrie die nog niet zijn toegepast? Welke website flow past de concurrentie toe? Kunnen wij slimme toepassingen verzinnen waardoor WOZwet.nl boven de concurrentie uitsteekt?
Na ons onderzoek kwamen we al gauw tot de conclusie dat de flow van de website verbeterd moest worden. Zo zagen we de kans om de primaire flow, die de klant naar een WOZ-aanvraag leidt, korter en simpeler te maken. Hierdoor zou het conversie percentage moeten stijgen. Ook gaf de founder aan dat hij liever een compactere website wilde met kortere pagina's. Hierover waren we het 100% eens, omdat de huidige website van WOZwet.nl te veel pagina's telde wat de website flow verstoorde.
Met deze twee dingen in ons achterhoofd zijn we aan de slag gegaan om een wireframe te maken waarop we, samen met de founder, de website flow, pagina indeling, layouts en webteksten uitdachten. Dit wireframe hebben we vervolgens omgezet naar een mockup (schets) van een aantal pagina's. Deze stap was erg belangrijk, omdat we hier onze creativiteit hebben toegepast om spannende gelikte layouts te ontwerpen.
Na een akkoord op het wireframe en de mockup zijn met Webflow aan de slag gegaan om de complete website te bouwen. Binnen een week hadden we de complete website gebouwd inclusief een CMS content systeem voor blog posts, testimonials en FAQ's.
Bekijk de complete website van WOZwet.nl op wozwet.nl
Het belangrijkste marketing middel van WOZwet.nl is een flyer die in grote aantallen wordt geproduceerd en verstuurd. Omdat de doelgroep in het bezit is van een huis is een flyer die op de deurmat valt het beste communicatiemiddel. Om de flyer zo effectief mogelijk te maken hebben we alles uit de kast gehaald: Een aangepast design, nóg sterkere teksten en een hele duidelijke call to action naar de nieuwe website van WOZwet.nl.
Tot slot hebben wilde WOZwet.nl ook een digitale emailing maken en versturen om de flyer campagne te ondersteunen. Deze emailing hebben we opgezet o.b.v. de flyer en vervolgens in Mailchimp gemaakt en geëxporteerd.
Een nieuwe website, betere promotiematerialen én een ijzersterke strategie! Met hulp van BrandBros is de conversie gestegen, zijn de kosten per klant gedaald én zijn we flink gegroeid.
Kevin Pruimboom
WOZwet.nl
Een stijging van 125% in WOZ-bezwaar aanvragen
Door de doorontwikkelde huisstijl en nieuwe marketing materialen communiceert WOZwet.nl er stuk professioneler, persoonlijker en vriendelijker, met als gevolg: 125% groei in aanvragen! 🤘
Conversie steeg van 6,7% naar 9,2%!
Door een duidelijke website flow, een persoonlijker en vriendelijker ogende huisstijl en sterke SEO zorgde de nieuwe website voor een conversiestijging van 6,7% naar 9,2%. Yes baby! 😎
Wat hebben we precies gedaan voor deze klant, met wie hebben we samengewerkt en welke tools hebben gebruikt? Goeie vraag! Speciaal voor jou hebben we alles voor je opgesomd! 📎
WOZwet.nl
2022
BrandDesign, BrandSupport
Thom Peet (visuele identiteit en design) en Maarten de Vries (visuele identiteit, design en website-ontwikkeling)
Huisstijlontwikkeling, website-ontwikkeling en grafisch vormgeven
Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe InDesign, Webflow, Miro en Google Docs
Meld je aan voor onze nieuwsbrief en ontvang elk kwartaal interessante content over merken en meer! 🔥